Schade of ongeval ? 24/7 bereikbaar via  certis@certisgroep.be  03 677 07 77

Verkeersongeval zonder gewonden, wel schade

Vul altijd een Europees aanrijdingsformulier in!

Bij een verkeersongeval zonder gewonden, maar met schade, moet u zeker en vast een Europees Aanrijdingsformulier invullen. Dat formulier bezorg je aan ons. Een duidelijk ingevuld en door alle partijen getekend Europees aanrijdingsformulier leidt in meer dan 80 % van de gevallen tot een afhandeling van het schadedossier in een tijdspanne van enkele dagen tot maximaal twee weken!

Bezorg het Europees aanrijdingsformulier en wij brengen alle betrokken instanties op de hoogte: rechtsbijstandsverzekeraar, expert, verzekeraar BA motorrijtuigen, familiale verzekering voor fietsers en voetgangers,...

Als partijen niet akkoord raken over het invullen van het aanrijdingsformulier, moet je de politie alarmeren. Wanneer de politie een proces-verbaal opstelt, zal de aansprakelijke partij vaak ook nog een verkeersboete moeten betalen.

Probeer in geval van discussie nog steeds een niet getekend aanrijdingsformulier binnen te brengen. Zo beschikken wij direct over de nodige gegevens en zijn wij niet afhankelijk van de vrijgave van het proces verbaal, wat soms enkele maanden kan duren. Ook al zegt de politie dat dit niet nodig is: zonder Europees aanrijdingsformulier loopt de procedure sowieso veel vertraging op.

Geen gewonden, maar schade aan rijbaan of openbaar domein

Het kan zijn dat je bij een verkeersongeval geen schade hebt aan jouw eigen wagen. Misschien zijn er zelfs geen andere partijen betrokken of hebben die partijen ook geen schade. Let op: want schade aan de rijbaan, aan verkeersborden, straatbomen of aan andere delen van het openbaar domein, moet jij ook vergoeden.

Blijf altijd op de plaats van het ongeval en verwittig de politie. Laat hen een proces-verbaal opstellen. Doe je dat niet en verlaat jij de plaats van het ongeval, ben je schuldig aan vluchtmisdrijf.

Bezorg het proces-verbaal aan jouw verzekeringsmakelaar of verzekeringsmaatschappij. Zij openen een schadedossier. Jij hebt jouw plichten gedaan.

Wij werken het liefst digitaal, telefonisch en op afspraak
Wens je toch even binnen te springen? Steeds welkom:
Maandag 9u00-12u00, namiddag op afspraak
Dinsdag 9u00-12u00 en 14u00-17u00
Woensdag 9u00-12u00, namiddag op afspraak
Donderdag 9u00-12u00 en 14u00-17u00
Vrijdag 9u00-12u00, namiddag op afspraak

Schade melden?
certis@certisgroep.be
Telefonisch bereikbaar op 03 677 07 77 via kantoor
24/7 doorschakeling naar helpdesk

KBC Mobile
Installeer KBC Mobile (ook al bent u geen KBC klant): digitaal polissen raadplegen, schade aangeven & mee opvolgen.